CEO Vijesti

“Copy – Paste” generacija

May 8, 2013 | Vijesti

  • Facebook

Isplati li se danas ulagati u znanje, kreativnost, vještine i osobine koje su dugoročno bitne za uspjeh u životu? Ili je pak važnije postići kratkoročne, trenutne rezultate? Henry Ford je rekao: “Svako ko prestane učiti je star, bilo da ima dvadeset ili osamdeset godina ”.

Kontinuiranim opadanjem standarda, opadaju i kriteriji, pa imamo tzv. „copy paste“ stručnjake, koji do rezultata žele doći, a često i dolaze, na osnovu malih modifikacija nekih drugih radova, koje često nalaze na Internetu.

Samo mi dajte da ja vidim kako se to radi, a neću prepisati. Ma, da…

Dostupnost Interneta, omogućava velikom broju ljudi, da postanu vrhunski “stručnjaci” u bilo kojem području ljudskih aktivnosti. Informacije i radovi nikada nisu bili dostupniji. Ali, baš zato što su lako dostupne, ne znači da su sve informacije na Internetu tačne. Ako nešto vrijedi u USA, ne znači da se identično može implementirati i u BiH. Osim toga, veliki broj statističkih podataka ili podataka kojima se iskazuju određeni proračuni, često su prikazani samo kao uzorak i gotovo nikada ne predstavljaju stvarno stanje. Prepisivati takve podatke, bez samostalnog istraživanja, proučavanja i rada je, u najmanju ruku smiješno.

Je li problem da mi date “template”?

Prosto je neprihvatljiva činjenica da veliki broj mladih ljudi, ne žele da pokušaju sami napraviti

  • Facebook
projekat, sastaviti priču ili smisliti romantičnu SMS poruku, nego odmah „googlaju“ za gotovim rješenjima. Problem možda i nije u tome što se traži pomoć na Internetu, kad je pomoć već dostupna. Moderne tehnologije i jesu razvijene da se ljudima olakša život. Problem nastaje, kada izuzetak postane pravilo i jedina opcija.  Sve se svodi na praćenje i traženje uzoraka ili „template-a“. Uz malu ili nikakvu kontrolu takvih „copy paste“ radova, dolazimo do kontinuirano istih ili minimalno modifikovanih radova, pa nam se dešava da za praznike dobijemo istu SMS čestitku od različitih ljudi.

S druge strane, u velikom broju naših obrazovnih institucija, više se cijeni učenje „na pamet“, dok je razvijanje kreativnosti, istraživačkih vještina i iskazivanje vlastitog stava stavljeno u drugi plan. Vjerovatno je i profesorima lakše ocijeniti pismeni ili usmeni rad po uzoru na knjigu, nego da razmišljaju šta je učenik želio da kaže. Upravo zbog toga, pred kraj svakog polgodišta, ispita i drugih nastavnih aktivnosti, horde učenika i studenata idu prema kopirnicama, gdje umanjeno kopiraju materijale, kako bi na ispitima pokazali svoje „znanje“.

Naravno, u svemu ima pozitivnih primjera, pa tako i ovu činjenicu ne smijemo generalizovati.

Ono što trebamo sami kod sebe razvijati su, kreativnosti i povećanje svih znanja i vještina. Ljudima, koji nemaju znanja, lako je manipulisati. Samo obrazovan čovjek, koji kontinuirano uči i želi napredovati, čovjek, koji je spreman na cjeloživotno učenje, može ostavit pozitivan pečat i doprinijeti svom ličnom razvoju i razvoju svoje zajednice. A znanje je uvijek bilo „IN“.

NAPOMENA: Tekst je vlasništvo autora i Centra za edukaciju i obrazovanje. Nije dozvoljena distribucija i korištenje ovog teksta, ili njegovih dijelova, bez dozvole autora i uz obavezno navođenje izvora.

Share This