Centar za edukaciju i obrazovanje, tokom svog postojanja, radio je sa velikim brojem korisnika. Mnogi od njih, pokazali su izuzetan poduzetnički duh i želju za uspjehom. Time i nas, kao organizaciju, čine uspješnim. Mirela Hatić je vlasnica tradicionalnog obrta za proizvodnju prirodne kozmetike “MENTHA”. Kao izlagač, učestvovala je na Sajmu mladih poduzetnica, kojeg je organizovao Centar za edukaciju i obrazovanje. U uspješnim pričama naše organizacije, ovaj put predstavljamo gospođu Hatić i njen poslovni poduhvat.
1 . Ko je Mirela Hatić ?
Ja sam Mirela Hatić, idejni tvorac linije kozmetičkih proizvoda “Mentha “. Imam 30 godina i majka sam dvije prekrasne djevojčice .
2. Odakle ideja za biznis?
Ideja za proizvodnjom prirodne kozmetike javila se kao produkt mog osmogodišnjeg rada u apoteci i želje da na zdrav i prirodan način njegujem svoju kožu . Na početku, proizvodnja prirodne kozmetike bila je isključivo za lične potrebe. Širenjem mreže korisnika naših proizvoda “mućkanje ” u vlastitoj kuhinji preraslo je u mali porodični biznis .
3. Da li ste imali strah od neuspjeha na početku?
Naravno! Uvijek postoji mala doza straha ,samo nikada ne smijete dozvoliti da vas strah blokira. Ulaskom u poduzetničke vode morate biti spremni i na padove i uspone . Da li ćemo uspjeti ili ne ovisi isključivo od nas samih. Kada sam prvi put ulazila u svijet poduzetnika, imala sam 23 godine i otvorila sam biljnu apoteku s ciljem da pokušam, pa možda uspijem . Nakon godinu dana rada zatvorila sam biljnu apoteku. Danas iz ove perspektive smatram da je to bila greška. Prije nepunih godinu dana, ponovo sam odlučila otvoriti firmu .Ovoga puta s ciljem da uspijem, i tu je ogromna razlika . Danas imam planove , vizije, gdje želim biti za pet godina.
4. Da li “Mentha ” može da postane jedan uspješan biznis ?.
Smatram da je “Mentha” na putu da postane veoma uspješan biznis. Tradicionalan način izrade prirodne kozmetike s inovativnim recepturama koje prate svjetske trendove u oblasti njege kože, jeste ono što “Menthu” izdvaja od drugih sličnih firmi. Iskreno se nadamo da će i kupci prepoznati ovaj domaći brend i dati mu prednost u odnosu na uvozne proizvode.
5. Da li u budućnosti planirate širiti svoj posao?
Prava je avantura upustiti se u otvaranje firme u našoj državi. Administrativne prepreke, nemogućnost dobivanja potrebnih informacija /dokumenata na istom mjestu u velikoj mjeri otežava samu proceduru pokretanja posla. Ipak, svi ti problemi na koje svakodnevno nailazimo ne treba da budu prepreka u ostvarenju naših snova. Moja pažnja i energija su trenutno usmjereni na “Menthu” i njeno pozicioniranje na tržištu. Cilj na nam je da u naredne tri godine postanemo lider na bh tržištu .
6. Šta bi poručili mladim i nezaposlenim, koji kao i Vi žele nešto pokrenuti?
Nažalost, u našoj državi mladi ljudi se rijetko odlučuju na pokretanje vlastitog biznisa. Vrlo teško izlaze iz “zone komfora”. Još uvijek žive u ubjeđenju da im država ili neko drugi “dužan” dati posao. Istina, ne živimo u zemlji koja na mlade ljude djeluje stimulirajuće ali to nije razlog za “sjedenje” kući. Najveće reforme koje treba da se dogode nisu reforme koje nam nameće EU niti Međunarodna zajednica. Najveće reforme su reforme naših umova. Moja poruka mladim ljudima jeste da se “probude” i počnu živjeti svoje snove. Niko ne obećava da će biti lako, ali na nama je da se borimo. Postoji niz organizacija , neformalnih udruženja koja stimulišu mlade za ulazak u biznis, pružajući im edukacije i bespovratna grant sredstva. To svakako treba iskoristiti. Naši počeci takođe se vezuju za učestvovanje na različitim start up takmičenjima.
7. Kako zainteresovani mogu doći do Vas?
Svi ljubitelji prirodne kozmetike naše proizvode nogu kupiti u svim bolje snadbjevenim apotekama u Tuzlanskom kantonu .
8. Nešto što Vas inspiriše u poslu i životu?
Moje kćerke su moja najveća inspiracija. Svaki put kad se suočim s teškom situacijom i na trenutak poželim da odustanem, sjetim se da iza mene stoje dvije djevojčice kojima sam ja uzor. Ne želim ih razočarati!
9 .Da li Vam je Sajam mladih poduzetnica pomogao u promociji Vaših proizvoda?
Posjeta sajmovima od velikog je značaja, posebno kada se bavite proizvodnjom. Sajmovi su prilike da prezentujete vaše proizvode , dobijete povratnu informaciju o vašim proizvodima tako da su prilika koju svakako treba iskoristiti.
“Sajam mladih poduzetnica” je bio dobra prilika za promociju naših preparata , ali i susret s našim stalnih klijentima. Pored ovog promotivnog dijela, za nas je vrlo bitan bio i susret s drugim poduzetnicima i razmjena iskustva.
Vezani članci:
Napišite poslovni plan i pokrenite posao