Ako je za vas cijena jedini diferencirajući faktor u tržišnoj trci, onda ćete propasti. Koristite savjete i kreirajte zadovoljstvo kupca kroz nastup prema njima. Prodaja je vještina. Jedina profesija u kojoj imate priliku da za svoj rad dobijete onoliko, koliko zaista on vrijedi je profesija prodavca.
Vještina prodaje je svjesna primjena svih onih stvari koje kontinuiramo radimo i znamo, samo često na to ne obraćamo pažnju. U nastavku ćemo se osvrnuti na 8 osnovnih koraka maloprodaje:
1. POZDRAVI
Prvi korak, pozdravi, ukazuje na to kako se ponašati u prvom trenutku susreta sa kupcem. U maloprodaji, to je najosetljiviji korak. Od njega zavisi, da li će kupac ostati u radnji ili odmah izaći napolje. Često će se na prodajnom mjestu dogoditi da više kupaca, istovremeno čeka u redu. Kupca primijetite u roku 3-5 sekundi i gestom, pogledom, osmjehom dajte do znanja da ste ga/ju primijetili.
2. POZICIONIRAJ SE
Preporučuje se pozicija „licem u lice“, jer to daje osjećaj pripadnosti i otvara vam put ka prezentaciji proizvoda.
3. PROGOVORI
Da li je došao/la “samo da pogleda” ili je ozbiljan kupac? Kupac koji odmah pita za cijenu bez pregledanja kvaliteta robe ili pitanja o karakteristikama, NIJE OZBILJAN KUPAC. Kupca upoznajte sa proizvodima, garantnim rokovima, mogućnosti servisa i sl.
4. PREZENTIRAJ
Veoma bitan korak u prodaji. Zapamtite, kupci kupuju koristi proizvoda, a ne fizičke karakteristike. Kada prezentujuete proizvod ili uslugu, potrudite se da kupcu kažete kako će mu isti olakšati život, uštedjeti novac, pomoći i sl.
5. POGURAJ
U petom koraku, poguraćemo kupca u pravcu donošenja odluke o kupovini. To možemo uraditi sljedećim apelima: „Ako sad ne kupite, kada ćete…“, „Ovo vam je jedinstvena prilika…“ „Zaslužujete to…“
6. DODAJ
U svakoj prodaji, probajte da dodate još neki proizvod/uslugu, koji je kompatibilan kupljenom. (Ako prodajete torte, prodajte i rezanje, ako prodajete vjenčanice, prodajte i ukrase, ako prodajete torbe, prodajte i remen)
7. SPRIJATELJI SE
U ovom koraku radimo na kreiraju dugotrajnog odnosa sa kupcima, kako bi razvili povjerenje za buduće kupovine.
8. PITAJTE, DA LI JE BILO SVE UREDU I ZAMOLITE DA VAS PREPORUČE
Ma šta prodavali, uvijek pitajte kupce, da li je bilo sve uredu, da li su zadovoljni, budite ljubazni i susretljivi. Lojalni i zadovoljni kupci, kupuju stalno, troše više i dovode nove kupce
NAPOMENA: Tekst je vlasništvo autora i Centra za edukaciju i obrazovanje. Nije dozvoljena distribucija i korištenje ovog teksta, ili njegovih dijelova, bez dozvole autora i uz obavezno navođenje izvora.