Ocjene članaka

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive
 

Voda koja pospješuje imunitet, kosa kao iz bajke, zubi bijeli kao biseri, deterdžent koji čisti mrlje, a istovremeno štiti vakna, super ljepilo koje vas drži za plafon, skidanje suvišnih kilograma i isklesano tijelo za samo 5 minuta vježbanja svaki dan... Kada ljudima kažete da oglašivači lažu i da su reklame prepune neistinitih informacija, oni samo okrenu očima i kažu da to svi znaju. No, i dalje većina tih ljudi odlazi u trgovinu i bira proizvode na temelju onoga što su vidjeli na reklami - propagandnoj poruci.

 

Reklame nam donose poruku, kojom oglašivači i proizvođači kreiraju naš životni stil. Reklame namijenjene muškarcima insistiraju na moći, one namijenjene ženama zasnivaju se na šarmu i zavodljivosti, što je ženska verzija moći. I upravo tu lažnu idilu i kupujemo. Psihologija kupca, zasniva se na kupovini zadovoljstva, prestiža i potrebe za statusom, naročito ako su u pitanju „IN proizvodi“.

Reklame mi govore šta mi treba

U reklamama za kozmetičke proizvode, modeli imaju pune usne, zategnuto lice, duge trepavice i bujnu kosu. Međutim, to ne znači da ćete i vi postići taj efekat upotrebom istih, i to „nakon prvog korištenja“. Reklame nam donose idealni svijet, a u stvarnosti je to daleko od istine.

Iz perspektive proizvođača i oglašivača, put do našeg novca, vodi preko našeg srca, odnosno osjećaja. Bitno je prvo prodati nadu, a tek onda proizvod. Kupovina je često više emocionalna, nego racionalna.

Sa televizije, bilboarda i letaka nam se redovno smiješe urbana, njegovana i elegantna lica koja nas ubjeđuju, pardon „toplo nam preporučuju“ da se opredijelimo za neke proizvode. Ipak, mi se trebamo zapitati koliko je ta realnost slična našoj realnosti?

Ono što se krije od nas...
- Hrana za reklame, često se pravi od plastičnih masa, koja treba da pokaže sve dobrobiti tog proizvoda.
- U „čokoladu“, koja se preljeva preko sladoleda, stavljaju motorno ulje, koje je gušće i ljepše se presijava pod reflektorima.

 


NAPOMENA: Tekst je vlasništvo autora i Centra za edukaciju i obrazovanje. Nije dozvoljena distribucija i korištenje ovog teksta, ili njegovih dijelova, bez dozvole autora i uz obavezno navođenje izvora.